reklama

Piešťanské peklo - Slovakman 2018.

Najväčší sviatok slovenského triatlonu originál, alebo aj dištancie 226 km, ktorý sa konal v sobotu, 4.augusta v Piešťanoch, za tropickej horúčavy,  ovládol Tomáš Řenč a Helena Kotopulu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pred hotel neďaleko kúpeľného mostu sme dorazili v piatok napoludnie.Keď som vystúpil z auta zľakol som sa, že mi zblbla navigácia a zaviedla ma do Kuvajtu.Terasa pred hotelom bola totiž plná osôb, ktorým z oblečenia trčali len oči a draho oblečených pánov tmavšej pleti. A keď som uvidel na parkovisku tabuľku s rezerváciou - miesto pre barona , bol som mimo úplne. Už len vo výťahu stretnúť robertka a sme komplet. Potom som si však založil okuliare a zbadal som, že tam píšu baron s veľkým B a ja som pochopil, že to bude rezervácia pre Vlada Barona, riaditeľa preteku Slovakman. Uplná duševná rovnováha u mňa nastala vtedy, keď som zbadal triatlonovú legendu, Mildu Bayera, ako s láskou terigá na hotelovú izbu svoju krásnu kozu ( bicykel).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prezentácia a rozprava prebehla klasicky v štýle - ticho pred búrkou. Kým som večer zaspal , užil som si ešte zmes melodií v kvalite rewivalového rewivalu v 38 kopii známych svetových skupín, ktoré duneli z piešťanských hotelových terás.

Sobota ráno,menej ako 7 hodín, v Lodenici čumí prázdnym pohľadom veľká skupina ľudí oblečená v čiernych gumách ( neoprény) do Váhu a čaká na povel štartéra. 7:00 - štart, iron párty môže začať.Po tom ako som pred mesiacom v Otrokoviciach zistil, že môj kraul je tragicky pomalý, zaradil som svoje staré, osvedčené prsia. Čuduj sa svete. Počas celej 3,8 km dlhej plaveckej časti som bol stále s nejakými ľuďmi v kontakte, z vody som vybiehal oddýchnutý, v depe na stojanoch sa nachádzali stále nejaké bicykle, jednoducho paráda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

180 km cyklistickej časti vedie v okolí Piešťan po totálnej rovine, tieň je nulový, pretože najvyšší strom je tu kukurica, a tak v každom kole sa človek teší na jediný brutálny kopec, prejazd ponad železnicu.120 km som som si užil podľa predstáv, aj v plánovanom čase, potom začala teplota stúpať,prišla prvá kríza a spomalenie. Vysušená huba pýtala stále viac a viac vody, až žalúdok niekde na 170 - tom km povedal dosť a ja som si musel jeho obsah odložiť vedľa rozpáleného asfaltu. Do druhého depa som dorazil v čase, keď už hrialo sľubovaných asi 35 stupňov. Bolo jasné, že po akte pri ceste už do seba žiadne energetické gély, tyčinky a iné špecialitky nedostanem a do konca poslednej disciplíny to istí už len voda, nealko pivo, cola a melon.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keď posledných 42 km behu býva aj bez tropického počasia bolestivá záležitosť, ja som sa tešil. Trať popri Slňave a v parku je krásna, občerstvovačky kvalitné, ľudia na nich úžasní, a aj keď to v tú sobotu bolelo hodne, zvládol som to a večer som sa mohol tešiť z ďalšieho titulu "ajronmen".

Nočné vyhlasovanie výsledkov po tom , ako za ovácií publika dobehol posledný borec, začalo silným momentom, minútou ticha za triatlonistom telom aj dušou, ktorý pred pár mesiacmi odišiel do triatlonového neba, Paľom Vahalom. Potom už za neodmysliteľných tonov AC-DC, mažoretiek, reflektorov prebiehalo dekorovanie najrýchlejších v tomto horúcom dni. No a že ma hlásateľ zavolal postaviť sa na bedňu, dokonca dvakrát, presne na miesto, kde pred chvíľou stála legenda svetového triatlonu, Petr Vabroušek, tretí v celkovom poradí, bolo už len čerešničkou na torte za pekným dňom skoro dôchodcu baviaceho sa triatlonom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krásny pretek svetovej série ironman v Klagenfurte som absolvoval v roku 2012. Vtedy tam bolo 38 stupňov v tieni. Tohtoročný Slovakman nemal od tohto čísla ďaleko. Určite však porovnanie Klagen a Piešťany nerobím len pre stupne celzia. Vlado ( Baron) a Paľo ( Peciar) díky Vám za malý slovenský Klagen.

A kto vie, možno aj na Slovensku raz motyka vystrelí a vyšetrí sa vražda novinára, alebo Fico prehrá voľby, alebo slovenská televízia po vzore českej, ktorá vysiela krátky záznam z bratského Moraviamana, tiež niekedy zavíta do Piešťan.

Milan Zaťko

Milan Zaťko

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Taký ten pocit, keď miluješ svoju rodinu a triatlon a v deň tvojich 55 narodenín ti k PETI a dvom vnukom, pár minút po štarte Ironman Hawaii, pribudne malá Peťa... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu